המס על אלכוהול ירד בעשרות אחוזים – המחירים נותרו יקרים

ישראל פריי 1 Comment on המס על אלכוהול ירד בעשרות אחוזים – המחירים נותרו יקרים
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחד המהלכים שהוביל שר האוצר הקודם, יאיר לפיד, ושהכביד ביותר על כיס הצרכנים, היה העלאת המיסים על אלכוהול, מהלך שהוביל לזינוק חד במחירי המשקאות החריפים, בהם בירות, וודקה וויסקי.

לפני כשלשה חודשים הודיע שר האוצר כחלון על צעד דרמטי להורדת המיסים, מדובר במהלכים דרמטיים של הוזלה בשיעור של 46% מהמס על הבירות, ועל משקאות משכרים ב – 21%. המהלך נכנס לתוקף כבר בחצות ליל מסיבת העיתונאים, ועשוי היה להשפיע באופן ניכר על המחירים. אך מבדיקה שערך 'גלובס', עולה תמונה עגומה.

התחושה לפיה העלאת מיסים מגולגלת היישר לפתחנו הצרכנים, לעומת הוזלות שאף פעם לא מורגשות – מסתברת כנכונה. 'גלובס' בדק ומצא ברשתות השיווק, באמצעות אתר פרייסז להשוואת מחירי מזון באינטרנט, כי ההוזלה חלה רק בחלק ממוצרי האלכוהול ולא תמיד בהיקפים זהים לאלו של ירידה במס. כמו כן, במקומות רבים חלק מהמוצרים עדיין נמכרים באותו מחיר, ובמחיר גבוה אף יותר.

ב'גלובס' מציינים כי מחירו של בקבוק וודקה אבלוסוט 700 מ"ל, כמעט ולא ירד, אם לא מתייחסים לירידה מינורית של 60 אגורות שלא מהווה אפילו אחוז אחד מהמחיר ההתחלתי. מחירו של מותג ג'יימסון לוויסקי בבקבוק 700 מ"ל ירד ב-4 אחוזים בלבד, לעומת הירידה של 10 אחוזים, שצפינו בהתאם לירידה בשיעורי המס. במקומות אחרים המחיר אף עלה ב 2 אחוזים.

מחיר שישיית בירה גולדסטאר 330 מ"ל לא ירד כלל, למרות ירידה משמעותית ביותר במחירי המס. לפי חישוב של העיתון, כ-4 שקלים הם תשלום עודף שהלקוח משלם, והולך, ככל הנראה, לכיסם של הקמעונאים.

מוצרים בודדים כן הוזלו, ביניהם וויסקי ג'וני ווקר בלאק לייבל 700 מ"ל שרשם ירידה של עד 12 אחוזים, ושישיית בירות היניקן 330 מ"ל שרשמה ירידה דומה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    באמת שמתי לב המחירים נותרו כשהיו בזמן לפיד